Websites voor architecten: het ultieme visitekaartje

Je website is je visitekaartje, de plek waar je klanten een eerste indruk van jou en je werk krijgen. Mis deze kans niet.

Als interieurarchitect, designer of architect ben jij de bedenker en het creatieve brein achter prachtige gebouwen, unieke woningen, hedendaagse kantoren. Door de jaren heen ontwikkelde je je eigen stijl. Zo maak jij het verschil. Klanten komen bij je aankloppen omdat ze zich hierin herkennen. Omdat ze er al van dromen om in een huis, appartement of gebouw te wonen of te werken dat jouw stempel draagt.

Maar hoe maak je van die bezoekers ook échte fans? Door hen te inspireren en hen een blik achter de schermen te gunnen. Ze willen je beter leren kennen. Wie is de mens of het team achter je (bedrijfs)naam?

Foto’s van je mooiste projecten? Breng je website en sociale media tot leven

Meer dan ooit leven we in een wereld van beelden. Gebruik de kracht ervan. Weet je dat de aandacht van bezoekers op je website altijd eerst naar de foto’s gaat en dan pas naar de tekst? Ook in je nieuwsbrief of op sociale media spelen foto’s de hoofdrol. Ze zijn de rode draad doorheen je communicatiemix. Geen medium kan nog zonder foto’s.

En je hebt geluk: architectuur en interieurs lenen zich bijzonder goed voor opvallende fotografie. Maak er dan ook slim gebruik van en zuig de aandacht naar je toe.

Werk planmatig en pluk de vruchten van continue aandacht

Hoe begin je er nu aan? Met een plan en een professionele aanpak. Inderdaad: “Een droom is een doel met een plan en een deadline.”

  1. Selecteer je pareltjes en lijst ze op: mooie projecten die heel goed weergeven waar jij voor staat. Kies niet alleen je meest recente projecten. Als de gebruikers er al enige tijd in leven, heeft dat vaak voordelen. De tuin is al wat “volwassener” en het interieur staat volledig op punt.
  2. Maak per project een duidelijke briefing voor de fotograaf. Welke troeven zet jij  graag in de verf? Wat maakt je project uniek? De architectuur, de uitgebalanceerde kleuren, het mooie design, de lichtinval, de connectie van binnen met buiten, het maatwerk, de verlichting, de texturen: noem maar op. Wijs ook op de details.
  3. Maak een planning in de tijd, zowel voor de fotoshoot als voor je communicatie. Zorg ervoor dat je genoeg materiaal hebt om regelmatig “in the picture” te zijn. Houd ook rekening met de seizoenen. Het licht en de kleuren van de natuur beïnvloeden de sfeer in je beelden.
  4. Boek een fotograaf met ervaring. En waarmee het klikt. Zoals Vivec. Leer me kennen als architectuurfotograaf, interieurfotograaf en ontdek mijn manier van werken bij een fotoshoot.
  5. Maak een mooie selectie en deel de foto’s. Ze maken je verhaal compleet.

Ik kijk al uit naar je telefoontje 0477 528 928 😉

Mijn projecten in beeld? Ja hoor.